РОЗДІЛ 2. Дослідницько – експериментальна частина
2.1. Моніторинг потреб населення м. Суми у доступній професійній інформації щодо засобів для зміни кольору волосся
З метою виявлення проблеми, формування цілей, розробки плану дослідження і визначення типу дослідження в залежності від мети на перших етапах роботи над проектом відбувся збір і аналіз інформації вторинних джерел: перукарі салонів краси «Дива», «Роксолана», «Наталі» в м. Суми (30 учасників) та споживачів, учениць старших класів та працівників КУ ССШ №9 (256 учасників).
З цією метою були розроблені анкети для перукарів (Додаток А) й споживачів (Додаток Б) .
2.1.1. Аналітико – діагностичне дослідження професійної думки перукарів м. Суми
Аналіз результатів показав, що більшість перукарів, які прийняли участь в анкетуванні є досвідченими.

Рис. Досвід роботи
На питання «Яка частина ваших клієнтів змінює колір свого волосся?» всі перукарі відповіли, що більше ніж 50% жінок.

Рис. Барвники для зміни кольору волосся
На третє питання анкети «Які барвники бажають використати ваші клієнти?». Відповіді перукарів розподілились таким чином: 60 – 70 % клієнтів використовують фарби для волосся, які купляють самостійно в мережах магазинів, приносять з собою та не завжди звертають увагу на склад і показання до застосування засобу; 25 – 35 % клієнтів використовують професійні фарби з подальшим комплексом процедур для захисту здоров’я волосся, які пропонують салони краси; 2 – 5 % клієнтів використовують натуральні (природні) барвники – хну і басму – з метою не лише зміни кольору волосся, а і відновлення, укріплення й оздоровлення.
На питання «Чи можуть, ваш клієнти дозволити собі дорогі відновлювальні процедури для окрашеного волосся?», всі перукарі відповіли, що 90% жінок не можуть дозволити собі відновити волосся на професійному рівні і мають проблеми зі здоров’ям волосся: ламкість, втрату еластичності, тьмяність, випадання тощо.
Проаналізувавши результати анкетування перукарів, ми прийшли до висновку, що жінки полюбляють експериментувати із зовнішністю, змінюючи колір волосся в різні кольори і відтінки. Але не кожна з них має можливість використовувати якісну професійну продукцію салонів і потребують більшого доступу до інформації, щодо якості та впливу складників фарб для волосся на здоров’я жінки.
2.1.2. Аналітико – діагностичне дослідження учениць старших класів й працівників КУ ССШ №9, м. Суми
Наступним кроком отримання інформації було анкетування учениць старших 8 - 11 класів комунальної установи Сумська спеціалізована школа №9, м. Суми, Сумської області. Питання анкети були розроблені з метою дослідження рівня сформованості думки щодо користування фарбами для волосся, як основного засобу зміни кольору волосся. Ця частина дослідження дозволила визначити кількість прихильників фарбування волосся серед дівчат і жінок закладу; дослідити рівень поінформованості опитаних осіб щодо впливу фарб на здоров’я волосся; визначити кількісні показники прихильників певних фірм фарб для волосся та дослідити рівень поінформованості жіноцтва, щодо якості фарб і барвників в фарбуючи засобах певних фірм; визначити рівень обізнаності жінок і дівчат, які використовують для фарбування і освітлення блондуючи засоби, щодо хімічного складу цих засобів та їх впливу на здоров’я волосся; визначити рівень прихильників до застосування природних барвників для догляду за волоссям та дослідити рівень поінформованості щодо позитивного впливу на здоров’я волосся природних барвників і препаратів рослинного походження; визначити рівень прихильників по використанню відновлюючих препаратів по догляду за волоссям та кількість бажаючих дізнатися альтернативні природні способи фарбування й освітлення волосся.
Досліджено 156 учениць та 100 працівників закладу. Результати досліджень згідно питань:
Чи користуєтесь ви фарбами для волосся?
Із опитаних 101 учениця (65%) й 72 працівниці (72%)користуються фарбами для зміни
кольору волосся. Це пояснюється віком жінок, що працюють в закладі (середній вік 45 років), бо зростає кількість сивого волосся, а учениці фарбують волосся, бо експериментують, шукають свій стиль і імідж, діють під впливом зміни настрою.

Рис.Фарбами яких фірм ви користуєтесь?Чи користуєтесь ви фарбами для волосся?
Серед учасників опитування користуються фарбами виробників «Естель» - 9%, «Лонда» - 12%, «Рябинка» - 22%, «Елітон» -4%, «Блонд» - 10%, «Блондвітал» - 6%, «Акварель» - 25%, «Супра» - 9%, інші фірми – 5%. Провівши моніторинг цін, на ці засоби для фарбування, в мережі магазинів: «Ева», «Пані», «Watsons» м. Суми, стало зрозуміло, що перевага надається більш дешевим фарбам, що є зрозумілим виходячи з економічного положення в країні.
Рис.6. Застосування працівниками і ученицями закладу блондубчих засобів
Аналіз результатів відповідей учениць і працівників закладу щодо використання блондуючих препаратів дає підстави зробити висновок, що вони погано обізнані щодо шкідливого впливу компонентів на здоров’я волосся, бо 32% працівників й 46% учениць користуються блондуючими засобами, які є представниками барвників першої групи, їхні компоненти діють на роговий шар волосини, бо лужний компонент відкриває луски, руйнує структуру волосся і знебарвлює природний пігмент, відновлення якого не можливе.
Аналіз дослідження результатів тестування щодо користування природними барвниками показав, що ними користуються лише 10% (16) учениць і 4% (4) працівниці школи. Такий показник свідчить про низький рівень поінформованості щодо корисного впливу на здоров’я волосся природних компонентів і барвників.
На питання, чи хотіли б ви, дізнатися альтернативні засоби і методи зміни кольору волосся 98 % опитуваних відповіли, що «так».
Рис. Користування відновлюючими препаратами. Користування природними барвниками.
Аналіз даного питання показує, що більше поінформовані в корисності відновлюючих засобів на здоров’я волосся є працівники школи, бо 66% (66 осіб) користується відновлюючи ми засобами, як в повсякденному житті, так і з метою покрашення стану волосся після фарбування, учениці менше поінформовані, бо лише 36% (57 осіб) користуються відповідними засобами.
Розширений аналіз показав, що більшість осіб, яких опитували мають змінений колір волосся, фарбуючи його, як природними барвниками (хна, басма), так і синтетичними фарбами для волосся різних виробників. Більшості опитаних не подобається стан їхнього волосся після зміни кольору з різних причин і хотіли б дізнатися альтернативні засоби зміни кольору волосся.
2.1. Моніторинг потреб населення м. Суми у доступній професійній інформації щодо засобів для зміни кольору волосся
З метою виявлення проблеми, формування цілей, розробки плану дослідження і визначення типу дослідження в залежності від мети на перших етапах роботи над проектом відбувся збір і аналіз інформації вторинних джерел: перукарі салонів краси «Дива», «Роксолана», «Наталі» в м. Суми (30 учасників) та споживачів, учениць старших класів та працівників КУ ССШ №9 (256 учасників).
З цією метою були розроблені анкети для перукарів (Додаток А) й споживачів (Додаток Б) .
2.1.1. Аналітико – діагностичне дослідження професійної думки перукарів м. Суми
Аналіз результатів показав, що більшість перукарів, які прийняли участь в анкетуванні є досвідченими.

Рис. Досвід роботи
На питання «Яка частина ваших клієнтів змінює колір свого волосся?» всі перукарі відповіли, що більше ніж 50% жінок.

Рис. Барвники для зміни кольору волосся
На третє питання анкети «Які барвники бажають використати ваші клієнти?». Відповіді перукарів розподілились таким чином: 60 – 70 % клієнтів використовують фарби для волосся, які купляють самостійно в мережах магазинів, приносять з собою та не завжди звертають увагу на склад і показання до застосування засобу; 25 – 35 % клієнтів використовують професійні фарби з подальшим комплексом процедур для захисту здоров’я волосся, які пропонують салони краси; 2 – 5 % клієнтів використовують натуральні (природні) барвники – хну і басму – з метою не лише зміни кольору волосся, а і відновлення, укріплення й оздоровлення.
На питання «Чи можуть, ваш клієнти дозволити собі дорогі відновлювальні процедури для окрашеного волосся?», всі перукарі відповіли, що 90% жінок не можуть дозволити собі відновити волосся на професійному рівні і мають проблеми зі здоров’ям волосся: ламкість, втрату еластичності, тьмяність, випадання тощо.
Проаналізувавши результати анкетування перукарів, ми прийшли до висновку, що жінки полюбляють експериментувати із зовнішністю, змінюючи колір волосся в різні кольори і відтінки. Але не кожна з них має можливість використовувати якісну професійну продукцію салонів і потребують більшого доступу до інформації, щодо якості та впливу складників фарб для волосся на здоров’я жінки.
2.1.2. Аналітико – діагностичне дослідження учениць старших класів й працівників КУ ССШ №9, м. Суми
Наступним кроком отримання інформації було анкетування учениць старших 8 - 11 класів комунальної установи Сумська спеціалізована школа №9, м. Суми, Сумської області. Питання анкети були розроблені з метою дослідження рівня сформованості думки щодо користування фарбами для волосся, як основного засобу зміни кольору волосся. Ця частина дослідження дозволила визначити кількість прихильників фарбування волосся серед дівчат і жінок закладу; дослідити рівень поінформованості опитаних осіб щодо впливу фарб на здоров’я волосся; визначити кількісні показники прихильників певних фірм фарб для волосся та дослідити рівень поінформованості жіноцтва, щодо якості фарб і барвників в фарбуючи засобах певних фірм; визначити рівень обізнаності жінок і дівчат, які використовують для фарбування і освітлення блондуючи засоби, щодо хімічного складу цих засобів та їх впливу на здоров’я волосся; визначити рівень прихильників до застосування природних барвників для догляду за волоссям та дослідити рівень поінформованості щодо позитивного впливу на здоров’я волосся природних барвників і препаратів рослинного походження; визначити рівень прихильників по використанню відновлюючих препаратів по догляду за волоссям та кількість бажаючих дізнатися альтернативні природні способи фарбування й освітлення волосся.
Досліджено 156 учениць та 100 працівників закладу. Результати досліджень згідно питань:
Чи користуєтесь ви фарбами для волосся?
Із опитаних 101 учениця (65%) й 72 працівниці (72%)користуються фарбами для зміни
кольору волосся. Це пояснюється віком жінок, що працюють в закладі (середній вік 45 років), бо зростає кількість сивого волосся, а учениці фарбують волосся, бо експериментують, шукають свій стиль і імідж, діють під впливом зміни настрою.

Рис.Фарбами яких фірм ви користуєтесь?Чи користуєтесь ви фарбами для волосся?
Серед учасників опитування користуються фарбами виробників «Естель» - 9%, «Лонда» - 12%, «Рябинка» - 22%, «Елітон» -4%, «Блонд» - 10%, «Блондвітал» - 6%, «Акварель» - 25%, «Супра» - 9%, інші фірми – 5%. Провівши моніторинг цін, на ці засоби для фарбування, в мережі магазинів: «Ева», «Пані», «Watsons» м. Суми, стало зрозуміло, що перевага надається більш дешевим фарбам, що є зрозумілим виходячи з економічного положення в країні.
Рис.6. Застосування працівниками і ученицями закладу блондубчих засобів
Аналіз результатів відповідей учениць і працівників закладу щодо використання блондуючих препаратів дає підстави зробити висновок, що вони погано обізнані щодо шкідливого впливу компонентів на здоров’я волосся, бо 32% працівників й 46% учениць користуються блондуючими засобами, які є представниками барвників першої групи, їхні компоненти діють на роговий шар волосини, бо лужний компонент відкриває луски, руйнує структуру волосся і знебарвлює природний пігмент, відновлення якого не можливе.
Аналіз дослідження результатів тестування щодо користування природними барвниками показав, що ними користуються лише 10% (16) учениць і 4% (4) працівниці школи. Такий показник свідчить про низький рівень поінформованості щодо корисного впливу на здоров’я волосся природних компонентів і барвників.
На питання, чи хотіли б ви, дізнатися альтернативні засоби і методи зміни кольору волосся 98 % опитуваних відповіли, що «так».Рис. Користування відновлюючими препаратами. Користування природними барвниками.
Аналіз даного питання показує, що більше поінформовані в корисності відновлюючих засобів на здоров’я волосся є працівники школи, бо 66% (66 осіб) користується відновлюючи ми засобами, як в повсякденному житті, так і з метою покрашення стану волосся після фарбування, учениці менше поінформовані, бо лише 36% (57 осіб) користуються відповідними засобами.
Розширений аналіз показав, що більшість осіб, яких опитували мають змінений колір волосся, фарбуючи його, як природними барвниками (хна, басма), так і синтетичними фарбами для волосся різних виробників. Більшості опитаних не подобається стан їхнього волосся після зміни кольору з різних причин і хотіли б дізнатися альтернативні засоби зміни кольору волосся.
Комментариев нет:
Отправить комментарий